Το πιο πετυχημένο

από AllAboutARIS

Το Παγκόσμιο Κύπελλο μπάσκετ της Ισπανίας χαρακτηρίστηκε ως «το καλύτερο στην ιστορία». Λίγους μήνες αργότερα, ο οίκος αξιολόγησης Deloitte το επιβεβαίωσε και από οικονομικής πλευράς, υπολογίζοντας τα οφέλη στην ισπανική οικονομία σε 400 εκατ. ευρώ.

Μπορεί η εθνική Ισπανίας να απέτυχε να φτάσει στον μεγάλο τελικό, όπως ήταν ο στόχος της, ωστόσο στην Ισπανία έχουν σοβαρούς λόγους να πανηγυρίζουν. Το Παγκόσμιο Κύπελλο μπάσκετ που διοργάνωσαν στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία σε οργανωτικό, εμπορικό και οικονομικό επίπεδο, βάζοντας ψηλά τον πήχη για τις μελλοντικές διοργανώσεις.
Το ενδιαφέρον για το τουρνουά ξεπέρασε κάθε προηγούμενο για διοργάνωση της ΦΙΜΠΑ. Το γεγονός πως ένας στους τέσσερις παίκτες αγωνίζονται ή έχουν αγωνιστεί στο NBA,  κέντρισε την προσοχή φιλάθλων που κατά τεκμήριο δεν ασχολούνται με το μπάσκετ εκτός ΗΠΑ.

Οι αγώνες μεταδόθηκαν τηλεοπτικά σε 179 χώρες, ενώ στην Ισπανία βρέθηκαν 2.138 δημοσιογράφοι. 4,3 εκατομμύρια μηνύματα γράφτηκαν στο Twitter με χρήση του επίσημου hashtag της διοργάνωσης. Οι επισκέψεις στην επίσημη ιστοσελίδα του τουρνουά ήταν περισσότερες από 80 εκατομμύρια, ενώ  τα βίντεο που ανέβηκαν στο επίσημο κανάλι στο Youtube είχαν 40 εκατομμύρια θεάσεις.
Οι ειδικοί της Deloitte υπολόγισαν πως το Παγκόσμιο Κύπελλο έφερε στην Ισπανία περίπου 400 εκατ. ευρώ, με τα 83 από αυτά να είναι προέρχονται από τους 55.000 τουρίστες που κατέφθασαν στη χώρα για να το παρακολουθήσουν. Ο αριθμός αυτός είναι πέντε φορές μεγαλύτερος από τον αντίστοιχο για το Ευρωμπάσκετ της Σλοβενίας, το 2013. 300.000 φίλαθλοι επισκέφθηκαν τις «ζώνες οπαδών» στις έξι πόλεις που έγιναν αγώνες με την πληρότητα των γηπέδων να φτάνει το 80%.

Όλα αυτά είναι αποτέλεσμα της προσεκτικής δουλείας των διοργανωτών που δεν ασχολήθηκαν μόνο το τελευταίο διάστημα αλλά εργάστηκαν επί πέντε συναπτά έτη. Όλο αυτό το διάστημα πραγματοποιήθηκαν 1.037 διαφορετικές εκδηλώσεις γύρω από το Παγκόσμιο Κύπελλο, ενώ το σήμα της διοργάνωσης ενσωματώθηκε στις διαφημιστικές καμπάνιες των 24 χορηγών, οι οποίες έφτασαν στα μάτια 40 εκατομμυρίων καταναλωτών.
Η επιτυχία της Ισπανίας αποτελεί απόδειξη του όταν ένα μεγάλο αθλητικό γεγονός προγραμματίζεται, σχεδιάζεται και εκτελείται σωστά, μπορεί να προσδώσει σημαντικά οφέλη στην διοργανώτρια χώρα.

Προτεινόμενα Άρθρα