Αυξήσεις «φωτιά» στα εισιτήρια του ΟΑΣΘ

από AllAboutARIS

Τις αυξήσεις των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ συμφώνησαν τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών από την 1η Οκτωβρίου, ενώ ακόμα χειρότερα γίνονται τα πράγματα από το νέο έτος.

Κάθε φορά που η εκάστοτε κυβέρνηση περικόπτει την επιδότηση του ΟΑΣΘ, αυξάνονται οι τιμές στα εισιτήρια. Το ίδιο λοιπόν συμφώνησαν και τώρα τα συναρμόδια υπουργεία με τη σύμφωνη γνώμη φυσικά του οργανισμού.

Αναλυτικότερα το ρεπορτάζ του «alterthess.gr» αναφέρει: «Σε μεγάλες αυξήσεις των εισιτηρίων του ΟΑΣΘ, από την 1η Οκτωβρίου, συμφώνησαν την Τρίτη τα υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών, επιβεβαιώνοντας πλήρως τις εκτιμήσεις σχετικά με τ’ ότι τα σπασμένα της μείωσης της χρηματοδότησης των αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης θα τα πληρώσει το επιβατικό κοινό.

Το… αφεντικό, δηλαδή η κυβέρνηση αλλά και η διοίκηση του ΟΑΣΘ, που αποτελεί έναν ιδιωτικό πολυμετοχικό οργανισμό, στην κυριολεξία τρελάθηκε καθώς σε μία περίοδο μεγάλης μείωσης των εισοδημάτων των εργαζομένων, αλλά και φαραωνικής ανεργίας, που στη Θεσσαλονίκη ξεπερνάει το 30%, αποφάσισαν μία ανεξέλεκτη και κλιμακωτή αύξηση των εισιτηρίων. Με βάση έναν πρώτο υπολογισμό το απλό εισιτήριο του ΟΑΣΘ, για μία μόνο διαδρομή, τον Οκτώβριο θα αυξηθεί από τα 80 λεπτά στο 1 ευρώ! Τα χειρότερα έρχονται από τις αρχές του 2015, καθώς με βάση τη συμφωνία κυβέρνησης και ΟΑΣΘ το απλό εισιτήριο είναι πολύ πιθανό να φτάσει το 1,20 ευρώ!

Σήμερα, με βάση τον ορισμό που έχει κάνει η διοίκηση του ΟΑΣΘ, το… πραγματικό εισιτήριο κοστίζει 1,60 ευρώ, με τον επιβάτη να πληρώνει τα 80 λεπτά, και τα άλλα 80 λεπτά να προέρχονται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Με βάση τη νέα απόφαση της κυβέρνησης η κρατική επιδότηση θα μειωθεί κλιμακωτά από το 2014 μέχρι το 2017. Συγκεκριμένα η επιδότηση το 2013 «έκλεισε» μεσοσταθμικά στα 135 εκατομμύρια ευρώ, ενώ το 2017 θα φτάσει μόλις τα 44,1 εκατομμύρια ευρώ, θα μειωθεί δηλαδή κατά 68%! Και αυτή τη μείωση, όπως προκύπτει από τη νέα απόφαση της κυβέρνησης, θα την πληρώσουν κατά κύριο και σχεδόν αποκλειστικό λόγο οι επιβάτες των, ιδιωτικών, αστικών συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης.

Η απόφαση (συμφωνία και με τη διοίκηση του ΟΑΣΘ;) προβλέπει και μία αναδρομική μείωση, από 1 Γενάρη του 2014, της τάξης του 5% για το σύνολο των απολαβών των εργαζομένων του ΟΑΣΘ, όμως δεν γίνεται απολύτως καμία νύξη για το ύψος των μερισμάτων που λαμβάνουν κάθε χρόνο οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ, πίσω από τους οποίους βρίσκονται οργανωμένα οικονομικά συμφέροντα της πόλης της Θεσσαλονίκης, αλλά και πολιτικά πρόσωπα, πρώην και νυν βουλευτές, υφυπουργοί, ακόμα και υπουργοί, των κομμάτων της σημερινής συγκυβέρνησης».

Προτεινόμενα Άρθρα