Η Major League Baseball, η κορυφαία επαγγελματική Λίγκα του μπέιζμπολ στις ΗΠΑ, θα θυμάται το 2014 ως την κορυφαία, σε οικονομικό επίπεδο, χρονιά της ιστορίας της, με τα έσοδα να φτάνουν τα 9 δισ. δολ. (7,2 δισ. ευρώ), ξεπερνώντας κάθε προηγούμενο.Ίσως, μέχρι το επόμενο ρεκόρ…
Μπορεί το μπέιζμπολ να είναι παντελώς άγνωστο στη χώρα μας, αλλά και στην πλειοψηφία των χωρών, ωστόσο αποτελεί ένα από τα δημοφιλέστερα σπορ στις ΗΠΑ, την «Μέκκα» του επαγγελματικού αθλητισμού. Μάλιστα, το γεγονός ότι οι φίλαθλοι του συγκεκριμένου σπορ προέρχονται κυρίως από τις μεσαίες και ανώτερες οικονομικές τάξεις της χώρας, φέρνει πακτωλό χρημάτων γύρω από την κορυφαία Λίγκα, την MLB.
Σύμφωνα με άρθρο του Forbes, ο ακαθάριστος τζίρος των 30 ομάδων της Λίγκας για το ημερολογιακό έτος 2014 αγγίζει το ποσό των 9 δισ. δολαρίων, ενώ δεν αποκλείεται στις υπόλοιπες μέρες μέχρι το τέλος του έτους να ξεπεράσει το συγκεκριμένο όριο. Μέσα σε ένα χρόνο τα έσοδα ανέβηκαν κατά 1 δισ. δολάρια (13%), αφού η εκτίμηση του Forbes για το 2013 μιλούσε για 8 δισ. δολάρια.
Ο λόγος πίσω από την συνεχή άνοδο των εσόδων είναι ο ίδιος που κρύβεται πίσω τη γενικότερη αύξηση των χρημάτων στον επαγγελματικό αθλητισμό (τουλάχιστον στις προηγμένες και δυνατές αγορές) και δεν είναι άλλος από την ακριβότερη πώληση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Ή για να είμαστε ακριβείς και μοντέρνοι, την πώληση των δικαιωμάτων μετάδοσης σε όλες τις πλατφόρμες (τηλεόραση, διαδίκτυο, κλπ).
Οι διοικούντες την MLB κατάφεραν να πείσουν τα κανάλια FOX, ESPN, και TBS να πληρώσουν διπλάσια χρήματα για την μετάδοση των αγώνων σε εθνικό επίπεδο. Την ίδια ώρα, οι ομάδες κλείνουν τεράστια τοπικά συμβόλαια (μην ξεχνάμε πως ο όρος τοπικός δεν είναι μικρός όταν μιλάμε για τις ΗΠΑ) γεμίζοντας ακόμα περισσότερο τα ταμεία τους. Επιπροσθέτως, η εταιρεία MLB Advanced Media (θυγατρική της Λίγκας) φέρνει εκατοντάδες εκατομμύρια δολάρια μεταδίδοντας τους αγώνες μέσω διαδικτύου.
Στην Αμερική είναι πολλοί αυτοί που χαρακτηρίζουν το μπέιζμπολ ως ένα «γερασμένο άθλημα» που πολύ σύντομα θα χάσει την αξία του. Οι αριθμοί, όμως, δείχνουν να μην συμφωνούν αφού τα τελευταία 20 χρόνια ο τζίρος των ομάδων έχει μεγαλώσει κατά το πελώριο ποσοστό του 321%.