Τα νέα τέλη κυκλοφορίας είναι 4… ταχυτήτων, δηλαδή χωρίζονται σε 4 κατηγορίες.
Στις 3 παρακάτω, τα τέλη υπολογίζονται βάσει του κυβισμού: σε όσα κυκλοφόρησαν μέχρι το 2000, σε όσα κυκλοφόρησαν στο διάστημα 2001-2005, σε όσα το διάστημα 2006-2010 (31 Οκτωβρίου). Στις δύο πρώτες κατηγορίες υπάρχουν μειώσεις και στην τελευταία αύξηση των τελών.
Η 4η κατηγορία αφορά όσα οχήματα κυκλοφόρησαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και τα τέλη καθορίζονται βάσει των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα. Κι ενώ μέχρι τώρα είχαν απαλλαγή όσα εξέπεμπαν κάτω από 100 γρ./χλμ. τώρα το όριο κατέβηκε στα 90 γρ./χλμ., κατά συνέπεια θα πληρώσει τέλη σχεδόν το σύνολο των κυκλοφορούντων οχημάτων.
Αυτή η κατηγοριοποίηση είναι μοναδική στα ευρωπαϊκά δεδομένα, φανερώνοντας αδυναμία του Υπουργείου να βρει ένα σταθερό, δίκαιο τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας, ανακολουθία του κράτους διότι πολλοί αγόρασαν οχήματα με χαμηλές εκπομπές ρύπων γνωρίζοντας ότι έχουν απαλλαγές, αλλά και πρωτοφανή σύμφωνα με όσα συμβαίνουν τουλάχιστον στην Ευρωπαϊκή Ενωση. διότι μειώνει τα τέλη σε παλαιά οχήματα (στην Ευρώπη ισχύει ο «ρυπαίνων πληρώνει») και επιβάλλει τέλη στα νέα και λιγότερο ρυπογόνα οχήματα!!!
Κι όλα αυτά, για να εισπράξει το Υπουργείο, όπως προϋπολογίζει, περίπου 13 εκατ. ευρώ!