Για ακόμα μία χρονιά τα έσοδα του πρωταθλήματος αμερικανικού φούτμπολ από χορηγούς, υποστηρικτές και εμπορικούς συνεργάτες ανέβηκαν σε επίπεδα ρεκόρ, φτάνοντας τα 1,2 δισ. δολάρια!
Εχθές το βράδυ ολοκληρώθηκε η σεζόν στη Λίγκα NFL, με τη διεξαγωγή του ξακουστού Σούπερ Μπόουλ, του τελικού του πρωταθλήματος που είναι ο πιο εμπορικός μονός αγώνας σε όλο το φάσμα των σπορ. Η δύναμη του NFL, όμως, δεν περιορίζεται απλά σε αυτό το παιχνίδι αλλά εκτείνεται σε όλη τη διάρκεια της σεζόν.
Σύμφωνα με μελέτη της εταιρείας ανάλυσης και αξιολόγησης χορηγιών IEG, το 2015 τασυνολικά χορηγικά έσοδα της Λίγκας και των 32 ομάδων που την αποτελούν ανέβηκαν στα 1,2 δισ. δολ., ποσό που σηματοδοτεί αύξηση σε ποσοστό 4,1% σε σχέση με το 2014. Σε επίπεδο πενταετίας, μάλιστα, τα χρήματα που πλήρωσαν οι επιχειρήσεις για να διαφημιστούν μέσω του πρωταθλήματος αυξήθηκαν κατά 254 εκατ. δολ.
Η σεζόν που πέρασε είδε το NFL να προσθέτει δύο νέους βασικούς χορηγούς στην πραγματικά τεράστια λίστα του. Πρόκειται για την κορεατική αυτοκινητοβιομηχανία Hyundai, που αντικατέστησε την General Motors, καθώς και την εταιρεία Dannon Co. που παράγει γιαούρτια.
Όσον αφορά το ποιες επιχειρήσεις είναι οι πιο ενεργές στο χορηγικό παζάρι του NFL, η Gatorade, που φτιάχνει τα ομώνυμα ενεργειακά ποτά, δεν έχει αντίπαλο, αφού σύμφωνα με τους ερευνητές της IEG συνεργάζεται με το 100% της Λίγκας, δηλαδή όλες τις ομάδες αλλά και το ίδιο το πρωτάθλημα (σαν διοργάνωση). Από κοντά η ζυθοποιία Anheuser-Busch InBev (88%), ενώ την πρώτη εξάδα κλείνουν η αλυσίδα πιτσαριών Papa John’s (61%), η τηλεπικοινωνιακή Verizon (58%), η Microsoft (52%) και η Pepsi (52%).
Τέλος, η έκθεση της IEG ασχολείται με τις επιχειρηματικές κατηγορίες που εμπλέκονται περισσότερο με το επαγγελματικό αμερικανικό φούτμπολ. Στην κορυφή οι ασφαλιστικές εταιρείες που είναι 4,9 φορές πιο πιθανό να συνάψουν χορηγική σχέση στο ευρύ πλαίσιο του NFL. Αυξημένες οι πιθανότητες για εστιατόρια fast food (4 φορές), για εταιρείες τροφίμων, (3,4 φορές), ιατρικές εταιρείες (3,3) και εταιρείες αυτοκινήτων (3,1).