Στις ιδιαίτερα κρίσιμες αυτές ελεύθερες δοκιμές, δεδομένου ότι αυτό το τριήμερο του GP Βραζιλίας -21ου γύρου της φετινής Formula 1- περιλαμβάνει αγώνα Sprint, ο Λάντο Νόρις έδωσε μια πρώτη ένδειξη του πόσο πολύ ταιριάζει στη McLaren MCL38 η πίστα του Σάο Πάουλο, γράφοντας τον πρώτο χρόνο με δύο δέκατα διαφορά στην κορυφή.
Οι δύο Ferrari με τους Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ έμειναν σχεδόν ένα δευτερόλεπτο μακριά, όπως και ο Λιούις Χάμιλτον της Mercedes και ο Μαξ Φερστάπεν της Red Bull Racing.
Όμως, αυτές οι δοκιμές -ως μοναδικές του τριημέρου- δεν αποσκοπούσαν τόσο στην απόλυτη ταχύτητα των μονοθεσίων, αλλά στη συλλογή δεδομένων για τη ρύθμιση των μονοθεσίων και -ειδικά- για τη συμπεριφορά των ελαστικών στη νέα άσφαλτο που έχει στρωθεί στο Ιντερλάγκος.
Έτσι, το πρώτο ημίωρο η πλειοψηφία των οδηγών αφοσιώθηκαν στις συστοιχίες γύρων με τη μέση γόμα. Με αυτή πέρασαν από την κορυφή οι Όσκαρ Πιάστρι, Φερστάπεν, Ράσελ και Σέρτζιο Πέρεζ.
Εντέλει ταχύτερος με τα ελαστικά με κίτρινη περίμετρο ήταν ο Φερστάπεν, εμπρός από τον Χάμιλτον. Περίπου 20 λεπτά πριν το τέλος, όμως, ο Ράσελ έγινε ο πρώτος που μπήκε στην πίστα με τη μαλακή γόμα, και φυσικά κατέβασε τον πρώτο χρόνο στο 1:10.791.
Οι υπόλοιποι οδηγοί δοκίμασαν την τύχη τους με τη μαλακή γόμα στο τελευταίο δεκάλεπτο. Ο Ράσελ παρέμεινε στην κορυφή καθώς από τη δεύτερη θέση πέρασαν οι Φράνκο Κολαπίντο, Άλεξ Άλμπον, Λίαμ Λόσον και έπειτα ο Πιάστρι και ο Όλιβερ Μπέρμαν. Ο τελευταίος, μάλιστα, ήταν μόλις 14 χιλιοστά πίσω από τον συμπατριώτη του της Mercedes.
Ώσπου, στο τέλος, ο Νόρις επεφύλασσε τον δικό του ταχύτερο γύρο με τη μαλακή γόμα (αν και δεν έκανε τον ταχύτερο προσωπικό χρόνο στο τρίτο τμήμα του Ιντερλάγκος), και ανέβηκε στην κορυφή με σχεδόν δύο δέκατα του δευτερολέπτου διαφορά από τους δύο συμπατριώτες του που τον ακολούθησαν σε αυτό το βρετανικό 1-2-3.
Ο Φερστάπεν προσπάθησε να απαντήσει στα τελευταία λεπτά, αλλά ενώ ήταν πολύ γρήγορος στο πρώτο τμήμα της πίστας στο δεύτερο έχασε πολύ χρόνο και ματαίωσε το γύρο του. Αυτό τον άφησε στην 15η θέση, με το χρόνο που είχε κάνει με τη μέση γόμα.
Ο Πέρεζ, παρότι με τη μαλακή γόμα, έμεινε στην 19η θέση καθώς προσπαθούσε κατά κύριο λόγο να ρυθμίσει τη Red Bull RB20 με το νέο δάπεδο που χρησιμοποιεί στη Βραζιλία. Όσο για τον Χάμιλτον, δεν μπήκε ποτέ στην πίστα με τη μαλακή γόμα και μοιραία έμεινε πίσω στην κατάταξη, στην 16η θέση, πίσω από τον Φερστάπεν.