Η ανάπλαση στη Νέα Ελβετία και ο ΑΡΗΣ

από Περικλής Τράιος

Στην εκπομπή της Παρασκευής 18 Ιουνίου, αναφέρθηκα σε ένα πολύ σοβαρό θέμα, το οποίο αφορά ευρύτερα την Θεσσαλονίκη (ειδικότερα, την νοτιοανατολική πλευρά της πόλης), αλλά υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, αφορά και τον Σύλλογο μας.

Μιλάμε για το μεγάλο έργο που ανακοίνωσαν ο Υπουργός Υποδομών & Μεταφορών Κώστας Καραμανλής, μαζί με τον Δήμαρχο Κωνσταντίνο Ζέρβα, για την ανάπλαση και αναμόρφωση της περιοχής των παλιών κεραμοποιείων Αλατίνι και της μετατροπής της, σε ένα υπερτοπικό πόλο πρασίνου, αθλητισμού, πολιτισμού και βασικών λειτουργιών.

Ένα σπουδαίο έργο, το οποίο θα αναβαθμίσει την περιοχή, η οποία από τότε που τη θυμάμαι, είναι ένας αντιαισθητικός και επικίνδυνος σκουπιδότοπος, να αποτελεί έρμαιο στις ορέξεις του κάθε καταπατητή δημόσιας γης…

Όμως τι ακριβώς πρόκειται να γίνει και που «δένει» ο ΑΡΗΣ σε αυτό το σπουδαίο έργο;

Πάμε να τα βάλουμε σε μία σειρά.

Θεωρώ ότι φωτογραφία που συνοδεύει το κείμενο, θα σας βοηθήσει να καταλάβετε για ποια περιοχή αναφέρομαι.

Μιλάμε για την ανάπλαση στην περιοχή που περικλείεται από τις οδούς Υψηλάντη (είναι ο δρόμος που περνάει έξω από το σημερινό Άλσος Νέας Ελβετίας), Αλατίνι ( είναι ο δρόμος που αποτελεί τη συνέχεια της Παπαναστασίου με κατεύθυνση τη Θέρμη)
και ο παράδρομος της Λεωφ. Κωνσταντίνου Καραμανλή.

(ΣΣ η συνολική μελέτη περιλαμβάνει και το τμήμα του υπάρχοντος Άλσους, μεταξύ των οδών Βούλγαρη, Παπαναστασίου, Καρδίτσας, Γλυνού, Υψηλάντη).

Στην παρούσα φάση, έχουμε μια εντατικοποίηση των εργασιών του Μετρό, με στόχο την ολοκλήρωση και την παράδοση του στη κοινωνία της Θεσσαλονίκης το 2023.

Αυτό, έχει ως επακόλουθο, την άμεση ενεργοποίηση της μελέτης για την ανάπλαση αυτής της περιοχής στη Νέα Ελβετία. 

Γιατί γίνεται αυτό;

Η ολοκλήρωση της Γραμμής 1 και η κατασκευή του τερματικού σταθμού στη Νέα Ελβετία, κάνει επιβεβλημένη την ανάπλαση στη περιοχή.

Για να γίνει όμως αυτό, θα πρέπει να ολοκληρωθούν μια σειρά από βασικές υποδομές, προκειμένου να περατωθεί η κατασκευή του σταθμού «Νέα Ελβετία» με πρώτη και βασικότερη, την διάνοιξη της οδού Μιχαήλ Ψελλού.

Μια σημαντική οδική αρτηρία, η οποία ξεκινάει από τη Λεωφ. Βασιλίσσης Όλγας, αυτή τη στιγμή κόβεται στην Λεωφ. Κωνσταντίνου Καραμανλή καθώς μεσολαβεί η έκταση που αναφέρουμε και συνεχίζει μετά την οδό Αλατίνι, προς Πυλαία.

Αυτός ο δρόμος λοιπόν, θα είναι η βασική και κύρια αρτηρία, που θα κατευθύνει τον κόσμο από και προς τον τερματικό σταθμό του Μετρό.

Επίσης εκεί, θα διαμορφωθεί ο νέος σταθμός των λεωφορείων του ΟΑΣΘ.

Τα θέματα των απαλλοτριώσεων έχουν τελειώσει και έμειναν τα τυπικά, προκειμένου να ξεκινήσει το συγκεκριμένο έργο για την διάνοιξη της Ψελλού, με το οποίο επαναλαμβάνω, ανοίγει ο δρόμος για την συνολική ανάπλαση της έκτασης και την μετατροπή της σε έναν χώρο πρασίνου και αθλητισμού. 

Αυτή η τεράστια, αναξιοποίητη και παραμελημένη περιοχή, θα αποτελέσει ένα θαυμάσιο μητροπολιτικό πάρκο αναψυχής, το οποίο θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των κατοίκων, καθώς στη μελέτη, (και ακριβώς εδώ είναι που πρέπει να σταθούμε) εκτός από το περιβαλλοντολογική ανάπλαση, έχουν προβλεφθεί χώροι για αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες καθώς επίσης και τρεις δημόσιοι υπόγειοι σταθμοί αυτοκινήτων, συνολικής χωρητικότητας 1.474 θέσεων.

Αυτοί οι τρείς τομείς του έργου λοιπόν, είναι που πρέπει να ενδιαφέρουν τον Σύλλογο μας και ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να υπάρξει εγρήγορση και επαγρύπνηση.

Το αθλητικό κομμάτι, το πολιτιστικό και φυσικά οι χώροι στάθμευσης πρέπει να αποτελέσουν για τον Σύλλογο, πυλώνες στους οποίους θα πρέπει να δουλέψει και να διεκδικήσει. 

Ο ΑΡΗΣ ΜΠΟΡΕΙ και ΠΡΕΠΕΙ να ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙ.

Ο ΑΡΗΣ ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να ΑΠΑΙΤΗΣΕΙ. 

Ο ΑΡΗΣ δικαιούται να πάρει στη συγκεκριμένη έκταση, το δικό του κομμάτι, αλλά αυτό δεν γίνεται μόνο με τα λόγια και τις θεωρίες.

Οι άνθρωποι του Συλλόγου, πρέπει να δουλέψουν.

Πρέπει να ετοιμάσουν μελέτες, να τις προτείνουν και στη συνέχεια να διεκδικήσουν την υλοποίηση τους.

ΤΩΡΑ ΘΕΛΕΙ ΤΡΕΞΙΜΟ.

Τώρα θέλουμε να δούμε δουλειά και έργα.

Να αξιοποιηθεί η ευκαιρία και ο ΑΡΗΣ να πάρει αυτά που αξίζει δικαιωματικά, αναλογικά με την προσφορά του στον αθλητισμό, στην κοινωνία, στη Θεσσαλονίκη, στην Ελλάδα.

ΜΠΟΡΟΥΜΕ και ΠΡΕΠΕΙ.

Όλοι μαζί, ενωμένοι, ο ΑΣ ΑΡΗΣ και τα 6.000 μέλη του Συλλόγου, η ΠΑΕ, η ΚΑΕ, οι Σύλλογοι Βετεράνων ποδοσφαίρου και μπάσκετ, οι Σύνδεσμοι Φιλάθλων, όλοι οι διοικητικοί και εξωδιοικητικοί παράγοντες, όλοι οι παλιοί πρόεδροι και πρώην παράγοντες, όλοι οι πολιτικοί, βουλευτές, όλοι οι αντιδήμαρχοι, αντιπεριφερειάρχες, όλοι όσοι έχουν κάποια σημαντική θέση κοινωνική ή επαγγελματική και μπορούν να βοηθήσουν. 

ΟΙ ΠΑΝΤΕΣ!

Δεν περισσεύει κανείς.

Φυσικά δεν θα αφήσω απ έξω όλους όσους ασκούμε δημόσιο λόγο, σε γραπτό ή ηλεκτρονικό Τύπο, όλους όσους έχουμε δημόσιο βήμα σε κάποιο ραδιόφωνο, ή τηλεόραση, ακόμη και τους διαχειριστές των γκρουπ στα ΜΚΔ (Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης).

ΟΡΜΑΜΕ.

Ο ΑΡΗΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΑΠΟ ΟΛΑ

Προτεινόμενα Άρθρα

ALLABOUTARIS TV! ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ ΣΤΙΣ 20:00 ΣΤΟ ΚΑΝΑΛΙ ΤΟΥ ALLABOUTARIS.GR ΣΤΟ YOUTUBE!

X