Πραγματικό χρυσωρυχείο

από AllAboutARIS

Το Τσάμπιονς Λιγκ είναι ένα από τα εμπορικότερα αθλητικά γεγονότα στην υφήλιο. Εκατομμύρια μάτια σε όλη τη γη παρακολουθούν τις διασημότερες ποδοσφαιρικές ομάδες της Ευρώπης να «μάχονται» για τον τίτλο του καλύτερου σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.

Εκτός όμως από την κορυφαία έκφραση του «βασιλιά» των σπορ σε διασυλλογικό επίπεδο, το Τσάμπιονς Λιγκ είναι μία διοργάνωση πρωτοπόρα στο αθλητικό μάρκετινγκ. Από το ξεκίνημα της, το 1992, έδωσε στους χορηγούς πολύ μεγάλο ρόλο και από διακοσμητικούς τους έκανε κομβικό μέρος του παιχνιδιού.

Το τμήμα μάρκετινγκ της ΟΥΕΦΑ έχει αποφασίσει να υπάρχουν οκτώ εμπορικοί συνεργάτες, οι οποίοι θα διαφημίζονται σε τέσσερις, ο καθένας, διαφημιστικές πινακίδες του κάθε γηπέδου. Φυσικά, τα τελευταία χρόνια αυτό δεν ισχύει τόσο πολύ γιατί οι περισσότερες ομάδες διαθέτουν διαφημιστικές πινακίδες LED στις οποίες μπορούν να εναλλάσσουν τα λογότυπα των χορηγών ανά κάποιο χρονικό διάστημα.

Επίσημοι Χορηγοί:

MasterCard: Ο πολυεθνικός κολοσσός των οικονομικών υπηρεσιών είναι η επίσημη μέθοδος πληρωμής της διοργάνωσης. Προβάλλεται μέσω του Τσάμπιονς Λιγκ από το 1996. Τόσο στη χώρα μας όσο και το εξωτερικό μοιράζει εισιτήρια των αγώνων στους κατόχους των καρτών της, ενώ είναι υπεύθυνη για την «παρέλαση» των ποδοσφαιριστών μαζί με μικρά παιδιά πριν το ξεκίνημα του κάθε ματς.

Sony: Το ευρωπαϊκό τμήμα της μεγάλης ιαπωνικής τεχνολογικής εταιρείας είναι χορηγός του Τσάμπιονς Λιγκ από το 1997. Η απόφαση της εταιρείας είναι να διαφημίζει αποκλειστικά την σειρά παιχνιδομηχανών PlayStation, που «μεγάλωσε» παράλληλα με την διοργάνωση, εξελισσόμενη από μία απλή κονσόλα για βιντεοπαιχνίδια σε ένα πλήρες σύστημα home entertainment.

Nissan: Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία είναι το πιο πρόσφατο μέλος της χορηγικής οικογένειας του Τσάμπιονς Λιγκ. Πριν λίγους μήνες σόκαρε την ποδοσφαιρική βιομηχανία κάνοντας στην ΟΥΕΦΑ μία πρόταση 55 εκατ. ευρώ ετησίως για τετραετές συμβόλαιο. Με τον τρόπο αυτό πήρε την θέση της Ford, του μοναδικού χορηγού που είχε παραμείνει από το 1992, ως ο επίσημος συνεργάτης στον τομέα της αυτοκίνησης. Το εγχείρημα αυτό είναι μέρος της γενικότερης εκστρατείας προβολής που επιχειρεί η εταιρεία με όχημα τον αθλητισμό.

Gazprom: Ο ρωσικός γίγαντας, η εταιρεία με την μεγαλύτερη εξαγωγή φυσικού αερίου στον κόσμο, είναι ίσως η επιχείρηση που ευνοήθηκε περισσότερο από την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης και τον κρατικό καπιταλισμό της σύγχρονης Ρωσίας. Είναι γνωστή για την σχέση της με το ποδόσφαιρο (είναι η ιδιοκτήτρια της ρωσικής Ζενίτ) και από το 2012 πρόσθεσε στο χορηγικό της χαρτοφυλάκιο το κορυφαίο ποδοσφαιρικό προϊόν, το Τσάμπιονς Λιγκ.

Heineken: Η ολλανδική ζυθοποιεία, τρίτη μεγαλύτερη στον πλανήτη, εκμεταλλεύεται εμπορικά μία από τις κλασσικότερες σχέσεις στον παγκόσμιο αθλητισμό. Αυτή ανάμεσα στο ποδόσφαιρο και τη μπύρα. Σαν όμιλος σχετίζεται με το Τσάμπιονς Λιγκ από το 1994, αρχικά μέσω της μπύρας Amstel και από το 2005 μέσω της εταιρικής «ναυαρχίδας», την «πράσινη» Heineken.
Σε αντίθεση με τους υπόλοιπους χορηγούς, η εταιρεία αντιμετωπίζει σημαντικό πρόβλημα σε Γαλλία, Ρωσία, Τουρκία, Σλοβενία και Καζακστάν, χώρες στις οποίες απαγορεύεται η διαφήμιση αλκοολούχων ποτών. Στους αγώνες που διεξάγονται σε αυτές τις χώρες οι διαφημιστικές πινακίδες που αντιστοιχούν στη Heineken προβάλουν είτε με το σλόγκαν της εταιρείας Enjoy Rensponsibly (Απολαύστε Υπεύθυνα), είτε το λογότυπο «Respect» (Σεβασμός) της ΟΥΕΦΑ.

UniCredit: Ο ιταλικός τραπεζικός όμιλος UniCredit είναι από το 2009 η επίσημη τράπεζα του Τσάμπιονς Λιγκ. Λειτουργεί σε 50 αγορές σε 20 διαφορετικές χώρες με περισσότερα από 9.000 καταστήματα. Εκτός από την προβολή που δέχεται μέσω διαφημιστικών πινακίδων, τηλεοπτικών σποτ, κλπ., έχει αναλάβει την ανά την Ευρώπη περιοδεία του βαρύτιμου τροπαίου καθώς και την περιοδεία των Θρύλων, δηλαδή κορυφαίων ποδοσφαιριστών του παρελθόντος.

Επίσημοι Πάροχοι

Adidas: Η γερμανική αθλητική εταιρεία παρέχει την επίσημη μπάλα του τουρνουά, η οποία χρησιμοποιείται αποκλειστικά, καθώς και τον ρουχισμό των διαιτητών. Ανέλαβε αυτό τον σημαντικό ρόλο το 2001 «εκδιώκοντας» από την συγκεκριμένη θέση την μεγάλη αντίπαλο Nike. Κάθε σεζόν παρουσιάζει καινούργια μπάλα, ενώ ξεχωριστά μοντέλα παρουσιάζει και για τους εκάστοτε τελικούς.
HTC: Η Ταϊβανέζικη τεχνολογική εταιρεία είναι ο επίσημος πάροχος κινητών τηλεφώνων και ταμπλετ του Τσάμπιονς Λιγκ. Η συνεργασία των δύο πλευρών εκίνησε το 2013 και δίνει την ευκαιρία στην εταιρεία να διαφημίζεται κυρίως μέσω του διαδικτύου.

Ειδική Συνεργασία

Konami: Για όσους δεν ασχολούνται με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια πρέπει να πούμε πως πρόκειται για ιαπωνική εταιρεία προγραμματισμού και ανάπτυξης τέτοιων παιχνιδιών. Η συνεργασία της με τo Τσάμπιονς Λιγκ έχει να κάνει με το διάσημο παιχνίδι ποδοσφαίρου Pro Evolution Soccer, το οποίο είναι το επίσημο της διοργάνωσης και το μοναδικό που μπορεί να φέρει το λογότυπο, το σήμα και την επίσημη μουσική.

Προτεινόμενα Άρθρα