Η κόντρα άλλαξε όνομα

από AllAboutARIS

Ξεχάστε την «αιώνια μάχη» ανάμεσα σε Nike και Adidas. Ο νέος πόλεμος στον χώρο των αθλητικών εταιρειών στις ΗΠΑ, τη Μέκκα του επαγγελματικού αθλητισμού, είναι μεταξύ της κραταιάς Nike και της ανερχόμενης δύναμης Under Armour.

Μπορεί τα έσοδα της Nike να είναι δεκαπλάσια από αυτά της UA, ωστόσο υπάρχει μία συνεχή και αυξανόμενη κόντρα ανάμεσα στις δύο πλευρές που κλιμακώνεται σε επίπεδο εμπορικών συνεργασιών και χορηγιών σε ομάδες και αθλητές.

Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η περίπτωση του Πολυτιμότερου Παίκτη της περσινής σεζόν στο NBA, Κέβιν Ντουράντ. Όπως σας έχουμε ενημερώσει από το «S&B», η UA επιχείρησε να «αρπάξει» από τη Nike τον αστέρα των Θάντερ προσφέροντας του ένα εκπληκτικό συμβόλαιο 285 εκατ. δολ. μαζί με ποσοστό επί των μετοχών της εταιρείας. Η Nike, η οποία είχε δικαίωμα να ισοφαρίσει κάθε πρόταση και να κρατήσει τον παίκτη, δεν ήθελε να τον χάσει και του έδωσε δεκαετές συμβόλαιο με συνολικές αποδοχές που υπολογίζονται σε 300 εκατ. δολ.

Πριν την εμπλοκή της φιλόδοξης UA, η «πιάτσα» θεωρούσε πως ο Ντουράντ θα ανανέωνε με ένα ποσό κοντά στα 200 εκατ. δολ.. Ο Διευθύνων Σύμβουλος της UA, Κέβιν Πλανκ, σε συνέντευξη του στο Bloomberg θέλησε να ρίξει λάδι στη φωτιά λέγοντας: «Είναι απίστευτα ευχάριστο να τους βλέπεις (δεν ήθελε καν να αναφέρει το όνομα Nike) να πληρώνουν τόσα περισσότερα χρήματα από ότι υπολόγιζαν!».
Η Under Armour, που σύμφωνα με μελέτες στην αμερικανική αγορά ξεπέρασε την Adidas και είναι πλέον η δεύτερη μεγαλύτερη αθλητική εταιρεία στο εσωτερικό της χώρας, άνοιξε γραφείο στο Πόρτλαντ του Όρεγκον, την «ιδιαίτερη πατρίδα» της Nike, το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά στα κεντρικά γραφεία της μεγάλης αντιπάλου.

Το ζήτημα «Ντουράντ» ήταν σίγουρα ένα πλήγμα για την μεγάλη κυρίαρχο Nike, ωστόσο με χρηματιστηριακή αξία 71 δισ. δολ. (της UA είναι 15 δισ.) υπάρχει περιθώριο και για λάθη. Εξάλλου, όλη η πορεία της συγκεκριμένης εταιρείας έχει δείξει πως το ρίσκο  -και κάτ’ επέκταση η πιθανότητα αποτυχίας- βρίσκεται ανάμεσα στα εργαλεία που την οδήγησαν στην παγκόσμια κορυφή και την έχουν κάνει «σίγουρο χαρτί» για τους επενδυτές. Η τιμή της μετοχής της στροβιλίζετε εδώ και ένα χρόνο κοντά στο υψηλότερο ρεκόρ της ιστορίας της.
«Μπορεί ακόμα να τους χωρίζει ένα τεράστιο χάσμα, αφού ο συνολικός τζίρος της Under Armour είναι για τη Nike απλά ο διαφημιστικός προϋπολογισμός, αλλά η αλήθεια είναι πως μοιάζουν πάρα πολύ», σχολίασε ο Χάουαρντ Λίντζον συνιδρυτής της StockTwits, ενός διαδικτυακού κοινωνικού δικτύου για επενδυτές, επιχειρηματίες, χρηματιστές και γενικότερα ανθρώπων της αγοράς.

«Πρόκειται για δύο αθλητικές εταιρείες που στηρίζονται στις νέες τεχνολογίες, στις οποίες επενδύουν πολλά χρήματα, και την δημιουργική διαφήμιση. Επιπροσθέτως, ψάχνουν να βρουν νέες αγορές για να κυριαρχήσουν. Για παράδειγμα η UA έχει μπει δυνατά στο χώρο του γκολφ». Όμως, υπάρχει χώρος και για τις δύο εταιρείες στην αγορά των αθλητικών ειδών των ΗΠΑ;
«Φυσικά», απαντάει ο Λίντζον. «Η UA δεν πρόκειται να ξεπεράσει τη Nike, τουλάχιστον για ένα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα, εντούτοις κοντράροντας τη την βοηθά στο να παραμένει συγκεντρωμένη αλλά και πιο «τίμια» προς τους πελάτες αλλά και τους συνεργάτες στον χώρο του αθλητισμού».
«Μολαταύτα, μην έχετε ενδοιασμούς, πρόκειται για πόλεμο», υπερτόνισε ο Λίντζον.

Προτεινόμενα Άρθρα