Στόχος η πρωτιά

από AllAboutARIS

Η Μπαρτσελόνα επέστρεψε στην κορυφή του ισπανικού πρωταθλήματος και σε λίγες εβδομάδες θα επιχειρήσει να κατακτήσει ξανά το Τσάμπιονς Λιγκ. Η διοίκηση του συλλόγου, ωστόσο, δεν επαναπαύεται και θέλει να μετατρέψει την αγωνιστική άνοδο σε περαιτέρω οικονομική άνθιση.

Πριν από λίγες ημέρες τα αποτελέσματα της μελέτης των οικονομολόγων του Forbes για τις ποδοσφαιρικές ομάδες με τη μεγαλύτερη οικονομική αξία ανέδειξαν για τρίτη συνεχόμενη χρονιά στην πρώτη θέση τη Ρεάλ Μαδρίτης, με την «αιώνια» αντίπαλο της, Μπαρτσελόνα, να έρχεται δεύτερη. 

Οι υπεύθυνοι του καταλανικού «γίγαντα» είναι σίγουρα ικανοποιημένοι που η «Μπάρτσα» ξεπέρασε στη σχετική λίστα τη Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, εντούτοις, όπως συμβαίνει και σε κάθε άλλον τομέα, δεν μπορούν να δεχτούν τη δεύτερη θέση, πόσο μάλλον όταν μπροστά τους βρίσκεται η «βασίλισσα».

Για να γίνει η Μπαρτσελόνα το ποδοσφαιρικό κλαμπ με τη μεγαλύτερη αξία στον κόσμοθα πρέπει φυσικά να αυξήσει, και μάλιστα κατακόρυφα, το τζίρο της. Αυτή η πρόκληση περνάει αναπόφευκτα από την επαναδιαπραγμάτευση των χορηγικών συμφωνιών που έχει υπογράψει, όπως φυσικά και η ενίσχυση με νέες συνεργασίες. 

Ο πήχης τέθηκε στα 750 εκατ. ευρώ το χρόνο, με χρονικό ορίζοντα επιτυχίας τα πέντε χρόνια, όπως τουλάχιστον έχει αναφέρει ο Οικονομικός Διευθυντής του συλλόγου,Χαβιέ Φάους. Το ποσό αυτό είναι κατά 200 εκατ. ευρώ μεγαλύτερο από τα χρήματα που βάζουν οι «Μπλαουγκράνα» στα ταμεία τους τη φετινή σεζόν. 

Τα δύο συμβόλαια για τα οποία η «Μπάρτσα» πιέζει για να υπάρξει νέα συμφωνία είναι αυτά που έχουν να κάνουν με τη φανέλα της. Το πρώτο είναι αυτό με τη Nike που επιμελείται όλο το αθλητικό υλικό της ομάδας, και το οποίο έχει ισχύ έως το 2018. Στόχος είναι η εκτίναξη των ετήσιων αποδοχών από τα 30 εκατ. στα 100 εκατ. ευρώ, δηλαδή όσα περίπου θα καρπώνεται η Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ από το deal της με την Adidas. Φυσικά συζήτηση θα γίνει και για τον χορηγό που προβάλλεται στο μέσον της διάσημης φανέλας. Η αεροπορική Qatar Airways πληρώνει 30 εκατ. το χρόνο για να έχει αυτό το δικαίωμα, με τους «Μπλαουγκράνα» να αξιώνουν τουλάχιστον 60 εκατ. Αυτό το συμβόλαιο λήγει το 2016.

Μία άλλη τακτική που θα υιοθετήσει το τμήμα μάρκετινγκ προκειμένου να αυξήσει τα έσοδα θα είναι οι περισσότερες τοπικές χορηγικές συμφωνίες. Κινούμενη στα επιτυχημένα χνάρια της Μαν. Γιουνάιτεντ, η Μπαρτσελόνα θα αποκτήσει πολλούς χορηγούς σε τοπικές αγορές. Δηλαδή θα αποκτήσει χορηγούς που θα συνδέονται μαζί της αποκλειστικά σε μία χώρα ή περιοχή. Τέτοιο παράδειγμα είναι η συνεργασία της με την Gillette στην αγορά της Λατινικής Αμερικής.

Προτεινόμενα Άρθρα