Μεγαλεπήβολα σχέδια

από AllAboutARIS

Η Μπαρτσελόνα στοχεύει να γίνει ο πρώτος ποδοσφαιρικός σύλλογος με ετήσιο τζίρο που ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ και για να το πετύχει αυτό έχει καταστρώσει επιχειρηματικό πλάνο στο οποίο περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η επέκταση τόσο του Καμπ Νόου όσο και της παγκόσμιας εμπορικής παρουσίας του κλαμπ.

Για τα σχέδια της Μπαρτσελόνα μίλησε στους Financial Times ο πρόεδρος του συλλόγου, Χοσέπ Μαρία Μπαρτομέου. Ο ισχυρός άνδρας των «Καταλανών» παρουσίασε τους βασικούς άξονες στους οποίους θα κινηθεί η Μπάρτσα, τονίζοντας τις υψηλές φιλοδοξίες της διοίκησης των «Μπλαουγκράνα». «Δεν υπάρχουν άλλοι σύλλογοι στον κόσμο, τόσο στο ποδόσφαιρο όσο και στα άλλα σπορ, που να σκέφτονται μπροστά περισσότερο από δύο σεζόν, αλλά εμείς στην Μπαρτσελόνα κάνουμε ακριβώς αυτό», ανέφερε. «Θέλουμε να φτάσουμε τα ετήσια έσοδα στο ύψος του 1 δισ. μέχρι το 2021!».

Σίγουρα μιλάμε για μία από τις ομάδες κολοσσούς του παγκόσμιου ποδοσφαίρου, αλλά αν σκεφτούμε πως τη σεζόν 2014-15 ο σύλλογος έβαλε στα ταμεία του 608 εκατ. ευρώ, ο τελικός στόχος του 1 δισ. μέσα στα επόμενα χρόνια μόνο παιχνιδάκι δεν μπορεί να χαρακτηριστεί. Το πλάνο του Μπαρτομέου, που να θυμίσουμε πως κέρδισε τις εκλογές τον Ιούλιο παραμένοντας στον προεδρικό θώκο όπου είχε βρεθεί ύστερα από την παραίτηση του τέως προέδρου, Σάντρο Ροσέλ, προβλέπει μια σειρά από νέα πρότζεκτ, συμπεριλαμβανομένων της δημιουργίας ενός κερδοσκοπικού Πανεπιστημίου και τηβαθύτερη εισχώρηση του κλαμπ στον γυναικείο αθλητισμό. Από οικονομικής σκοπιάς, ωστόσο, οι πιο σημαντικές δράσεις θα είναι η επέκταση της εμπορικής παρουσίας του συλλόγου στο εξωτερικό και η 600 εκατ. ευρώ αναμόρφωση του θρυλικού Καμπ Νόου.

Έχοντας στα χέρια του την εξαετούς διάρκειας εντολή των ιδιοκτητών της Μπαρτσελόνα, που δεν είναι άλλοι από τα περίπου 150.000 μέλη, ο Μπαρτομέου υπερτονίζει ότι είναι αποφασισμένος να μετατρέψει τις πρόσφατες αθλητικές επιτυχίες του συλλόγου σε διαρκή οικονομική επιτυχία. «Η περίφημη συνταγή που έχει βοηθήσει στην ανάπτυξη των συλλόγων στο παρελθόν είναι η εξής: η αθλητική επιτυχία οδηγεί σε κοινωνική επιτυχία, η οποία με τη σειρά της οδηγεί σε οικονομική επιτυχία», ανέφερε χαρακτηριστικά. «Αλλά θέλουμε να αναπτυχθούμε με τέτοιο τρόπο έτσι ώστε να μη στηριζόμαστε υπερβολικά από το αν η ομάδα νικήσει ή χάσει. Θέλουμε να εξασφαλίσουμε ότι η Μπάρτσα θα παραμένει σημείο αναφοράς σε όλο τον κόσμο, ακόμη και όταν υπάρχει μια αγωνιστική αποτυχία».

Ο διοικητικός ηγέτης των «Μπλαουγκράνα» μίλησε για την κομβική σημασία της παγκοσμιοποίησης στο σύγχρονο επαγγελματικό ποδόσφαιρο, ιδιαίτερα για μία ομάδα της δυναμικής της Μπαρτσελόνα. «Η Μπάρτσα είναι μια παγκόσμια ομάδα… αλλά ο κόσμος είναι ένα μεγάλο μέρος και αυτή τη στιγμή καταλαμβάνουμε πολύ λίγο χώρο», λέει ο Μπαρτομέου, επισημαίνοντας ότι ο σύλλογος έχει κατ εκτίμηση 450 εκατομμύρια φιλάθλους σε όλη τη γη, και πάνω από 200 εκατ. φίλους στα social media. Για να έρθει η ομάδα πιο κοντά σε όλους αυτούς, η διοίκηση σχεδιάζει να ανοίξει γραφεία μάρκετινγκ σε Νέα Υόρκη, Σάο Πάολο και Σαγκάη, δηλαδή σε μεγαλουπόλεις που αποτελούν το κέντρο πολύ σημαντικών αγορών. Αυτή τη στιγμή το κλαμπ διαθέτει μόνο ένα εμπορικό γραφείο στο εξωτερικό, το οποίο βρίσκεται στο Χονγκ Κονγκ.

Κεντρική θέση στην ατζέντα του Μπαρτομέου και των συνεργατών του έχει το πιο φιλόδοξο από όλα τα σχέδια, το πρότζεκτ «Espai Barca», που ουσιαστικά εστιάζει στημεταμόρφωση του «σπιτιού» του συλλόγου. Ο διπλασιασμός των VIP θέσεων στις 8.000, η αύξηση της συνολικής χωρητικότητας από λίγο κάτω από 95.000 σε 105.000, ηκάλυψη από στέγαστρο όλων των εξεδρών και η δημιουργία μίας νέας ζώνης εμπορικών χρήσεων είναι οι βασικοί πυλώνες ενός εγχειρήματος που αναμένεται να αλλάξει το μέλλον της Μπαρτσελόνα.

Ο κ. Μπαρτομέου δεν μπορούσε να μην κάνει αναφορά στους χορηγούς και ιδιαίτερα στην κεντρική χορηγία της φανέλας. Αυτή τη στιγμή και μέχρι το καλοκαίρι η βασική διαφημιστική θέση στη μπλαουγκράνα φανέλα ανήκει στην αεροπορική εταιρεία Qatar Airways, με την οποία η διοίκηση βρίσκεται σε συζητήσεις για ανανέωση. Οι Άραβες πληρώνουν 33,5 εκατ. ετησίως, ποσό που για τον Μπαρτομέου είναι μικρό σε σχέση με την εμπορικότητα της Μπάρτσα. Αναφορικά με το ενδεχόμενο ο σύλλογος να επιστρέψει στις εποχές που δε διαφήμιζε εταιρείες στη φανέλα, ο Μπαρτομέου ήταν κάθετος πως ανήκουν στο παρελθόν. «Σήμερα ανταγωνιζόμαστε σωματεία που ανήκουν σε μεγάλες εταιρείες ή σε πολυεκατομμυριούχους με τεράστιους πόρους. Έτσι, θα ήταν ουτοπικό να θέλουμε να πάμε πίσω στην εποχή που δεν είχαμε βασικό χορηγό ή προβάλαμε μόνο τη Unicef».

Προτεινόμενα Άρθρα