Ο θανατηφόρος κίνδυνος που απειλεί τους πιλότους των μαχητικών αεροσκαφών

από Νίκος Παπαδόπουλος

Η μεγάλη παγίδα είναι να μην εμπιστευτείς τα όργανα του αεροσκάφους, αλλά τις αισθήσεις σου

Το τραγικό περιστατικό με τον θάνατο του σμηναγού Γιώργου Μπαλταδώρου ξύπνησε μνήμες που ποτέ δεν είχαν σβηστεί και έκανε ειδικούς και μη να καταλάβουν ότι ο μεγαλύτερος κίνδυνος που αντιμετωπίζει ένας πιλότος μαχητικού δεν είναι την ώρα της αναχαίτισης των τουρκικών αεροσκαφών.

Στις 14 Οκτωβρίου του 2004 η Πολεμική Αεροπορία θρήνησε το πιο πολύνεκρο δυστύχημα μαχητικών αεροσκαφών (κι όχι C-130) εν καιρώ ειρήνης.

Δύο διθέσια F-16 συνετρίβησαν στο Πήλιο, 2 χιλιόμετρα από το χωριό Άγιος Λαυρέντιος, σε υψόμετρο περίπου 1.000 μέτρων. Το επόμενο πρωί εντοπίστηκαν νεκροί και οι τέσσερις χειριστές των αεροσκαφών, ο Επισμηναγός Ιωάννης Κομματάς, ο Σμηναγός Αθανάσιος Σιούτας και οι Υποσμηναγοί Γεώργιος Αντωνόπουλος και Γεώργιος Λυκούδης.

Η βασική εκτίμηση για την αιτία του δυστυχήματος είναι ο λεγόμενος “χωρικός αποπροσανατολισμός”. Ο μεγαλύτερος κίνδυνος δηλαδή που παραμονεύει για τους πιλότους και δη αυτούς των μαχητικών αεροσκαφών.

Προτεινόμενα Άρθρα