Ο Βάλτερι Μπότας πήρε την τελευταία νίκη για το 2017

από Κωνσταντίνος Τσίπτσιος

3η νίκη στην σεζόν για τον Φινλανδό

Στο ακροτελεύτιο grand prix για το 2017, η Μερσέντες έκανε γι’ ακόμα μία φορά επίδειξη δύναμης: ο νο2 πιλότος της, ο Βάλτερι Μπότας, με την… σύμφωνη γνώμη του Χάμιλτον πήρε εύκολα τη νίκη, με τον παγκόσμιο πρωταθλητή να τερματίζει δεύτερος και τον Σεμπάστιαν Φέτελ τρίτο.

Εντός της δεκάδας ο Φερνάντο Αλόνσο, ενώ βαθμό πήρε και ο Φελίπε Μάσα στον τελευταίο αγώνα της καριέρας του στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Ας πάρουμε, όμως, τα πράγματα από την αρχή: 

Σβήνουν τα κόκκινα φώτα, τίποτα δεν αλλάζει

Με το που έσβησαν τα κόκκινα φώτα στην Yas Marina δόθηκε η εκκίνηση σε δύο πράγματα: στον αγώνα του Άμπου Ντάμπι και στο ανηλεές χασμουρητό.

Ο poleman Μπότας κράτησε εύκολα την πρώτη θέση με την «αρωγή» του δεύτερου Χάμιλτον, ενώ Φέτελ, Ρικιάρντο, Κίμι και Φερστάπεν ακολούθησαν, καθώς τίποτα δεν άλλαξε στους πρώτους (πολλούς) γύρους.

Οι δύο Μερσέντες επιδόθηκαν σ’ ανταλλαγή ταχύτερων γύρων με τον Μπότας να διατηρεί σταθερά μια διαφορά στις παρυφές των 2 δευτερολέπτων, τη στιγμή που ο Φέτελ ούτε απειλούσε, ούτε απειλείτο, τη στιγμή που ο Ράικονεν επιχείρησε 1-2 φορές ν’ «αρπάξει» τον Ρικιάρντο, απέτυχε και έκατσε στα φινλανδικά αυγά του.

Στις πιο πίσω θέσεις, μόνο η μάχη του Μάγκνουνσεν με τον Στρολ παρουσίαζε ενδιαφέρον, καθώς τίποτα άλλο δε γινόταν στην πίστα.

Και άπαντες περίμεναν τα πιτ…

Όλοι μέσα γι’ αλλαγή, άτυχος ο Ρικιάρντο

Μετά το πέρας των πρώτων 15 γύρων, άρχισαν σιγά- σιγά να μπαίνουν οι πιλότοι στα πιτ προκειμένου ν’ αλλάξουν ελαστικά: Μαξ (15ος)- Κίμι (16ος)- Ρικιάρντο (20ος)- Φέτελ (21ος)- Μπότας (22ος) και Χάμιλτον (25ος) μπήκαν στο μποξ τους και επέστρεψαν στην πίστα, χωρίς τίποτα απολύτως ν’ αλλάξει από άποψη κατάταξης.

Η μοναδική σημαντική διαφορά ήταν η εγκατάλειψη του Ρικιάρντο, καθώς αντιμετώπισε πρόβλημα με την αεροδυναμική του πτέρυγα και στο 22οπέρασμα (αμέσως μετά την έξοδό του από τα πιτ, δηλαδή) αναγκάστηκε να… παρκάρει.

Κάπως έτσι, το ενδιαφέρον μετατέθηκε στις μπροστά θέσεις.

Και, πιο συγκεκριμένα, στο ποιος θα κερδίσει.

Και στο τέλος κερδίζει… ο Μπότας!

Στο τρίτο και τελευταίο μέρος του αγώνα, με την ανία να ’χει πάρει τα ηνία, το μοναδικό ερώτημα που έμενε ν’ απαντηθεί ήταν αν θα κατάφερνε ο Χάμιλτον να «κλέψει» τη νίκη από τον Μπότας ή ο Φινλανδός θα πανηγύριζε την 3η του φετινή.

Εν τέλει, επικράτησε η τετράτροχη λογική: ο Βάλτερι έφτασε ελεγχόμενα πρώτος στην καρό σημαία, κρατώντας πίσω του τον (όχι και τόσο επιθετικό…) Χάμιλτον και με τον Σεμπάστιαν Φέτελ να συμπληρώνει το βάθρο και να παίρνει τη 2η θέση στο πρωτάθλημα οδηγών.

Κίμι, Φερστάπεν, Χούλκενμπεργκ, Πέρεζ, Οκόν, Αλόνσο (πάλι στους βαθμούς ο Ισπανός) και Μάσα συμπλήρωσαν την πρώτη δεκάδα του αγώνα, ο οποίος φλέρταρε ξεδιάντροπα με την μη αναστρέψιμη βαρεμάρα.

Κάπως έτσι ολοκληρώθηκε το «μακρύ» καλεντάρι για το 2017, με την Μερσέντες να κυριαρχεί πανεύκολα, τελικά, στα δύο πρωταθλήματα, τη Φεράρι να κάνει σούπερ πρώτο μισό και μετά να «ξεφουσκώνει» και την ΜακΛάρεν να δείχνει σημεία ζωής στο τέλος.

Το 2018 θα είναι πολύ διαφορετικό: Halo, ο Μάσα συνταξιούχος και η προσδοκία πως θα δούμε ένα πολύ καλύτερο πρωτάθλημα, με τους Φέτελ- Χάμιλτον (κι από κοντά τις Ρεντ Μπουλ) να τα δίνουν όλα μέχρι το φινάλε.

Άραγε θα επιβεβαιωθούν τα «θέλω» μας ή τα Ασημένια Βέλη θα κάνουν και πάλι περίπατο;

Ραντεβού τον Μάρτιο για την απάντηση… 

Τελική βαθμολογία οδηγών 

Χάμιλτον 363

Φέτελ 317

Μπότας 305

Ράικονεν 205

Ρικιάρντο 200

Φερστάπεν 168

Πέρεζ 100

Οκόν 87

Σάινθ 54

Χούλκενμπεργκ 43

Μάσα 43

Στρολ 40

Γκροζιάν 28

Μάγκνουσεν 19

Αλόνσο 17

Φαντόρν 13

Πάλμερ 8

Βερλάιν 5

Κβιάτ 5

Έρικσον 0

Γκασλί 0

Τζιοβινάτσι 0

Χάρτλεϊ 0

Τελική βαθμολογία κατασκευαστών

Mercedes 668

Ferrari 522

Red Bull 368

Force India 187

Williams 83

Renault57

Toro Rosso 53

Haas 47

McLaren 30

Sauber 5

Προτεινόμενα Άρθρα