Ράσελ: “Οι αλλαγές του Βελγίου μπορούν να βάλουν τη Mercedes στη μάχη”

από AllAboutARIS

Ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes πιστεύει ότι η σημαντική τροποποίηση της ελαστικότητας των δαπέδων στο επόμενο GP, στο Σπα του Βελγίου (26-28/8), μπορεί να φέρει τη W13 κοντά στις Red Bull και Ferrari και να της επιτρέψει -μαζί με την “τεράστια πρόοδο της ομάδας”- να διεκδικεί νίκες στους υπόλοιπους αγώνες της σεζόν.

Ο Βρετανός οδηγός είπε ότι η Mercedes έχει σημειώσει “τεράστια πρόοδο” στα τελευταία GP, και αυτό αποτυπώθηκε στο τελευταίο GP Ουγγαρίας όπου ο ίδιος ο Τζορτζ Ράσελ κέρδισε την πολ ποζίσιον και έπειτα ανέβηκε μαζί με τον Λιούις Χάμιλτον στο βάθρο – χωρίς να εγκαταλείψει καμία από τις τέσσερις RBR και Ferrari στον αγώνα της Βουδαπέστης.

Όμως, η πρόοδος που λείπει από την πρωταθλήτρια για να διεκδικεί και πάλι τις νίκες στους αγώνες της Formula 1 μπορεί να έρθει στο Βέλγιο, χάρη στην εφαρμογή -για πρώτη φορά- του νέου τροποποιητικού κανονισμού της FIA για τον περιορισμό της ελαστικότητας των δαπέδων των μονοθεσίων.

Αυτή είναι μία από τις λύσεις που εφάρμοσε η FIA για να περιορίσει τις αναπηδήσεις (porpoiging) των μονοθεσίων, προκειμένου να προστατεύσει την υγεία των οδηγών από αυτές. Και δεδομένου ότι η Mercedes είχε τα μεγαλύτερα και εντονότερα προβλήματα αναπηδήσεων φέτος, αυτό το νέο μέτρο της Ομοσπονδίας μπορεί να τη βοηθήσει στο Βέλγιο περισσότερο από κάθε άλλη ομάδα.

Μαζί, μπορεί και να αφαιρέσει ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα που απολάμβαναν οι αντίπαλοί της λόγω της ελαστικότητας των δαπέδων της Red Bull RB18 και της Ferrari F1-75 – στην ουσία ενός τρικ που τους επέτρεπαν οι κανονισμοί να εφαρμόζουν για τη βελτίωση της αποδοτικότητας της αεροδυναμικής του δαπέδου.

Η FIA λοιπόν, από το Βέλγιο, εισάγει τη μέθοδο μέτρησης της απόστασης του ξύλινου δαπέδου των μονοθεσίων (σε όλο του το μήκος) από το έδαφος – μέθοδος που έχει την ονομασία Aerodynamic Oscillation Metric (AOM). Με τον έλεγχο αυτόν, οι ομάδες θα είναι υποχρεωμένες σε όλη τη διάρκεια να διατηρούν την καθορισμένη ελάχιστη απόσταση του δαπέδου από το έδαφος.

Είναι προφανές ότι η υπόθεση αυτή έχει συναντήσει αντιδράσεις από αρκετές ομάδες, που υποστηρίζουν ότι η FIA δεν πρέπει να εμπλέκεται στο πώς ρυθμίζουν τα αυτοκίνητά τους, και μάλιστα ο Κρίστιαν Χόρνερ της RBR κατηγόρησε εμμέσως τη Mercedes ότι έχει ασκήσει αφόρητες πιέσεις στη FIA προς αυτή την κατεύθυνση για να καρπωθεί ένα αγωνιστικό πλεονέκτημα.

Πέραν όλων αυτών, ο Ράσελ εκτιμά ότι η τροποποίηση των κανονισμών του δαπέδου μπορεί να αποδειχθεί ευεργετική για τη Mercedes από το Βέλγιο και μετά. Ο Βρετανός είπε για το τρικ των ελαστικών δαπέδων πως “νομίζω ότι η Ferrari και η Red Bull πρέπει να έχουν πιέσει τα όρια των κανονισμών από αυτήν την άποψη, και το σεβαστήκαμε με βάση το πνεύμα των κανονισμών.

Όμως, τίποτα δεν εγγυάται ότι [η τροποποίηση του κανονισμού] θα τους φέρει πιο κοντά σε εμάς. Εμείς γνωρίζουμε πως αν είχαμε κάτι τέτοιο στο δικό μας αυτοκίνητο, θα μας έκανε απλά πιο αργούς, αλλά δεν υπάρχει καμία εγγύηση για τίποτα, κάθε αυτοκίνητο είναι διαφορετικό. Πιστεύω όμως ότι δεν θα τους βοηθήσει, αυτό είναι σίγουρο”.

Προτεινόμενα Άρθρα