Χρυσωρυχείο…

από AllAboutARIS

Πολύ περισσότερα από τα αναμενόμενα αποδείχθηκαν τα έσοδα της Ισπανικής Ποδοσφαιρικής Λίγκας από την πρώτη κεντρική πώληση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων των δύο πρώτων κατηγοριών, με τα δύο βασικά πακέτα να παραχωρούνται έναντι 2,65 δισ. ευρώ.

Απόλυτα δικαιωμένοι θα πρέπει να αισθάνονται οι παράγοντες του ισπανικού ποδοσφαίρου που «πάλεψαν» για να τηνεισαγωγή του συστήματος της κεντρικής διαχείρισης των τηλεοπτικών δικαιωμάτων. Μετά τη χθεσινή αποκάλυψη των προσφορών που κατατέθηκαν το προηγούμενο διάστημα, για τις επόμενες τρείς σεζόν (από 2016-17 σε 2018-19) η ΛαΛίγκα θα καρπωθεί 2,65 δισ. ευρώ. Αν σε αυτά τα χρήματα προσθέσουμε τα έσοδα από την πώληση των δικαιωμάτων στα κανάλια του εξωτερικού, οι ετήσιες συνολικές απολαβές υπολογίζονται σε 1,5 δισ., όταν την τρέχουσα σεζόν είναι 800 εκατ.

Το δίκτυο Movistar, θυγατρική του ισπανικού τηλεπικοινωνιακού γίγαντα Telefonica, θα πληρώσει 750 εκατ. ευρώ για να μεταδίδει κάθε αγωνιστική μία αναμέτρηση της επιλογής του, από τις 10 που θα διεξάγονται. Το μεγάλο πακέτο, αυτό των 8 αγώνων κάθε εβδομάδα, αγοράστηκε από τον όμιλο Mediapro έναντι 1,9 δισ. ευρώ. Τα έσοδα της Λίγκας -και κατ’ επέκταση των ομάδων της- θα αυξηθούν ακόμα παραπάνω, όταν ολοκληρωθεί η πώληση και των υπόλοιπων πακέτων, που περιλαμβάνουν τη μία αναμέτρηση που απομένει (αποκλειστικά σε ελεύθερο κανάλι) τα παιχνίδια του Κυπέλλου, τα στιγμιότυπα, κλπ.

Το συγκεκριμένο τηλεοπτικό deal φέρνει το ισπανικό πρωτάθλημα μπροστά από γερμανικό, ιταλικό και γαλλικό όσον αφορά τα τηλεοπτικά έσοδα, που είναι η βασική πηγή του τζίρου στον κόσμο του επαγγελματικού αθλητισμού. Πάντως, οι Ισπανοίαπέχουν πολύ από το να φτάσουν την Πρέμιερ Λιγκ, που έχει εξασφαλίσει 6,9 δισ. ευρώγια την τριετία 2016-19.

Από τα 2,65 δισ. που θα μπουν στα ταμεία της Λίγκας από αυτή τη συμφωνία, το 10% θα δοθεί στις ομάδες της 2ης κατηγορίας. Από το υπόλοιπο 90% τα μισά θα μοιραστούν ισομερώς και στους 20 συλλόγους που θα αγωνιστούν στην Πριμέρα. Ακόμα ένα 25%θα καταβληθεί σύμφωνα με τα αγωνιστικά αποτελέσματα την τελευταία πενταετία, ενώτο υπόλοιπο θα μοιραστεί ανάλογα την εμπορικότητα των ομάδων, με τη χρήση κριτηρίων όπως η προσέλευση θεατών, τα επίσημα μέλη, κλπ.

Προτεινόμενα Άρθρα